Review: Kruitvat kleurenshampoo “wash in wash out”

Toen ik gister door de Kruitvat liep, waar ze overigens mega kortingen hebben omdat ze 40 jaar bestaan, kwam ik in het schap van de haarverf “kleurshampoo” tegen van het eigen merk van Kruitvat. Omdat ik al een tijdje mijn haar weer eens wilde verven maar nog geen idee had in welke kleur besloot ik twee kleuren mee te nemen: Warm Copper en Chocolate Brown. De kleur zou tot 3 wasbeurten blijven zitten en is dus ideaal als je je haar wilt verven maar eerst nog wilt kijken in welke kleur!

De shampoos kosten nog geen twee euro per stuk (€1,99) en zitten in een klein paars flesje met het standaard uiterlijk van Kruitvat. De shampoo bevat geen ammoniak en is daarom niet schadelijk voor je haar.

flesjes

Omdat ik de Warm Copper kleur nog niet aandurfde (misschien toch iets te licht voor mijn haar) ging ik vanmorgen de Chocolate Brown uitproberen. Kruitvat belooft een rijk bruin kleureffect aan middenbruin tot donkerbruin haar. Daarnaast zou het ervoor zorgen dat je haar weer gaat glanzen.

Voor ik ging beginnen heb ik eerst op internet opgezocht hoe ik de shampoo moest aanbrengen, er stond namelijk geen gebruiksaanwijzing op het flesje.

De site van Kruitvat zei het volgende:

gebruiksaanwijzing

Omdat ik graag een duidelijk kleurverschil wilde bereiken probeerde ik eerst de shampoo aan te brengen op droog haar. Dit was helaas geen succes omdat ik de shampoo niet kon verspreiden door mijn haar zonder water, het ging immers niet schuimen. Ik besloot een paar tellen onder de douche te gaan staan en mijn haar nat te maken, daarna heb ik de shampoo in mijn haar gemasseerd en ben toen 5 minuten onder de douche weggegaan.

Omdat de shampoo een rare oranje kleur had lekte er allemaal oranje water en schuim op mijn badjas. De shampoo ruikt wel lekker en is makkelijk te verspreiden over nat haar. Ik vroeg me wel af hoe mijn haar van de shampoo zou kleuren, het leek gewoon shampoo en verre van haarverf.

shampoo

Maargoed, na vijf minuten ben ik braaf onder de douche gaan staan en heb ik mijn haar uitgespoeld. De hele douche was oranje (met water ging het er wel makkelijk af) en ik zag aan mijn haar dat er nog steeds lichte plukken tussen zaten. Omdat ik bang was dat het niet was gelukt heb ik het hele proces nog een keer opnieuw gedaan.

Mijn haar is inmiddels gedroogd. Ik kan vertellen dat ik best fan ben van dit product. Mijn haar heeft een donkerbruine gloed gekregen, ruikt lekker en voelt zacht aan. Natuurlijk is het niet heel bruin geworden maar dat is ook niet te verwachten voor €1,99. Als je echt voor langere tijd een goede bruine kleur in je haar wil moet je toch echt verf kopen!

voorVoor naNa

De foto’s zijn gemaakt op dezelfde plek met hetzelfde licht. Het verschil is dus best groot qua kleur.

Ik raad het zeker aan om de kleurshampoo van Kruidvat te gebruiken! Zou jij hem ook willen proberen?

Liefs

kiss

Plaats een reactie